Veel gestelde vragen

De DayClock (bij de gebruiker)

Een gebruikersnaam en wachtwoord kunt u bij ons via info@dayclocks.nl aanvragen.

Let op: deze optie geldt alleen voor bezitters van een abonnement.
 
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
 
– Log in op onze DayClock site met uw huidige inlognaam en wachtwoord.
– Activeer vervolgens rechtsboven in uw scherm uw inlognaam en kies vervolgens “Wachtwoord”.
– U kunt nu uw huidige wachtwoord wijzigen in een wachtwoord naar keuze.
– Het is verstandig om het nieuwe wachtwoord eerst op te schrijven 
– Voor de agenda synchronisatie met de DayClock dient u het gewijzigde wachtwoord ook op uw DayClock in te voeren.
– Maakt u gebruik van de IOS of Android app en of een tablet. dan dient u ook hier het gewijzigde wachtwoord in te voeren.
– Vergeet u niet uw nieuwe wachtwoord met overige gebruikers te delen.

Met het abonnement kunt u onbeperkt gebruik maken van alle functies waarmee u op afstand (via smartphone, laptop of computer) de DayClock benadert, bijvoorbeeld om afspraken/activiteiten of foto’s op de DayClock te zetten.
Bij aanschaf van een DayClock krijgt iedere klant vanaf 1 juli 2017 standaard een half jaar gratis abonnement.

Na 6 maanden kan u het abonnement continueren voor slechts € 3,- per maand. U krijgt aan het eind van de abonnementsperiode (na aanschaf dus na een half jaar) een mail met betalingslink van DayClocks waarna het abonnement voor een jaar kan worden verlengd (€36,-).

U dient zowel op de DayClock, de app en of de computer dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.

Om de DayClock snel te kunnen installeren hebben wij een gebruikershandleiding bijgesloten. Omdat, wij continu de DayClock updaten komen er steeds meer functionaliteiten bij. Deze functionaliteiten kunt u vinden op de updatepagina van onze website.

Het Dashboard

U heeft waarschijnlijk een oude Internet Explorer versie. Gebruik een andere browser bijvoorbeeld van Chrome.

U heeft waarschijnlijk een verkeerd wachtwoord, gebruikersnaam of WiFi account ingevuld.

Dit kan een paar oorzaken hebben.

Onderstaand een paar oplossingen / controles.

1. Er zit maximaal 1 minuut tussen het invoeren van een activiteit op het dashboard en het verschijnen van een activiteit op de DayClock.
– even geduld is dus een schone zaak.

2. U ziet een activiteit pas verschijnen binnen het tijd- en datumkader dat u heeft ingegeven.

3. Als u er van overtuigd bent dat u alles goed heeft ingevuld en u ziet nog steeds geen boodschap op uw DayClock verschijnen dan is onderstaand een goede controle om te kijken of het probleem tòch bij uw WiFi zit.
– neem een smartphone met een Hotspot functie en doe dan het volgende.
– zet de hotspot aan en noteer het betreffende hotspotnummer.
– zoek nu op de DayClock onder WiFi naar uw hotspotnaam en selecter deze.
– neem uw hotspot accountnummer over op uw DayClock en bewaar.
– Indien uw activiteit nu na maximaal 1 minuut zichtbaar wordt, ligt het dus tòch aan uw WiFi.
– Zet uw hotspot na deze test weer uit!

4. U heeft uw wachtwoord niet goed ingevuld, d.w.z.
– hoofdletters, spaties en/of enters gebruikt.
– u heeft een cijfer of letter bij het invoeren te lang vastgehouden. Dan kan er een ander karakter geplaatst worden.

 

Onderstaand een aantal voorbeelden m.b.t. de “Geluid” en de “Spraak” functie.
Let op: de spraakfunctie is alleen beschikbaar op de DayClock 10”
 
De “Geluid” functie”
Voorbeeld van een instelling waarbij na 1 seconde (na de start van een activiteit) een “geluid” 1 maal klinkt.
– Interval (seconden) 1
– Aantal herhalingen 1
 
Voorbeeld van een instelling waarbij na 1 seconde (na de start van een activiteit) een “geluid” 4 maal achter elkaar klinkt.
– Interval (seconden) 1
– Aantal herhalingen 4
 
 
 
De “Spraak” functie”
Voorbeeld van een instelling waarbij na 1 seconde (na de start van een activiteit) een “tekst” 1 maal uitgesproken wordt.
– Interval (seconden) 1
– Aantal herhalingen 1
Voorbeeld van een instelling waarbij na 10 seconden (na de start van een activiteit) een “tekst” 4 maal uitgesproken wordt (met een interval van 10 seconden)
– Interval (seconden) 10
– Aantal herhalingen 4
Een verjaardag wordt elk jaar op de juiste dag met een door u gekozen bericht op de DayClock getoond.
Hoe werkt het?
 
– Log met uw gebruikersnaam en wachtwoord in op de DayClock Agenda.
– Selecteer vervolgens op de linker zwarte kantlijn “VERJAARDAGEN”.
– Selecteer “NIEUW” en vul onder “Naam” de naam van de jarige in.
– Vul daarna onder “Felicitatie” uw felicitatie tekst in.
– Vul ook onder “Geboortedatum” de betreffende datum in.
– Kies voor “BEWAREN”
– De zojuist ingevoerde verjaardag staat nu in de lijst “VERJAARDAGEN”.
– U kunt zo meerdere personen aan de lijst “VERJAARDAGEN” toevoegen.
– De verjaardagen worden alleen in de “verjaardagen lijst” getoond.
 

Android menu

De App

Met de kalenderfunctionaliteit heb je snel het overzicht van alle activiteiten welke er op een dag staan. Voor de kalenderfunctionaliteit klik je op het icoontje linksboven in de App.

Dat gaat als volgt: ga op het bericht staan en swipe/schuif met je vinger naar links. Vervolgens zie je aan de rechterkant van het bericht een prullenmand verschijnen (zie voorbeeld op de foto) Druk op de prullenmand en het bericht is binnen enkele seconden verwijderd.

De updates van de App gaan automatisch in Apple Appstore en in Google Play. Mocht het zijn dat je in je instellingen automatisch updaten hebt uitgeschakeld, dan moet je handmatig de App opnieuw installeren.

Het enige wat je hoeft te doen is het opnieuw downloaden van de Dayclocks-app uit de App Store of uit Google Play. Alle berichten welke (voor de download) op de DayClock stonden blijven gewoon aanwezig. In de app kun je vervolgens onderaan het meest rechtse symbooltje aanklikken (het wieltje) en je ziet wanneer de DayClock voor het laatst verbonden is geweest met WiFi; werkt deze prima, dan wordt de actuele tijd weergegeven.