Veel gestelde vragen

U heeft een wifi verbinding nodig tussen de gebruiker en de beheerder.
Ook heeft u een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig.

Een gebruikersnaam en wachtwoord kunt u bij ons via service@dayclocks.nl aanvragen.

Let op: Deze optie is alleen voor u van belang als u gebruik maakt van de Agenda functionaliteit.
 
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
 
– Log in op onze DayClock site met uw huidige inlognaam en wachtwoord.
– Activeer vervolgens rechtsboven in uw scherm uw inlognaam en kies vervolgens “Wachtwoord”.
– U kunt nu uw huidige wachtwoord wijzigen in een wachtwoord naar keuze.
– Het is verstandig om het nieuwe wachtwoord eerst op te schrijven 
– Voor de agenda synchronisatie met de DayClock dient u het gewijzigde wachtwoord ook op uw DayClock in te voeren.
– Maakt u gebruik van de IOS of Android app. dan dient u ook hier het gewijzigde wachtwoord in te voeren.
– Vergeet u niet uw nieuwe wachtwoord met overige gebruikers te delen.

Met een abonnement van € 36,- per jaar kunt u onbeperkt gebruik maken van de Agenda functie.

U dient zowel op de DayClock zelf als ook op onze DayClock inlogsite dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.

Door in te loggen op onze site met uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt de agenda vullen met activiteiten.

Ik het onderliggende interne menu kunt u het vinkje bij Analoog uit- of aanzetten.

Met de standaard pincode “9876”, in te geven volgens de gebruiksaanwijzing.

U heeft een oude IE versie. Gebruik anders de browser van Chrome.

U heeft een verkeerd wachtwoord, gebruikersnaam of WiFi account ingevuld.

Dit kan een paar oorzaken hebben.

Onderstaand een paar oplossingen / controles.

  1. Er zit maximaal 1 minuut tussen het invoeren van een activiteit op het dashboard en het verschijnen van een activiteit op de DayClock.
    – even geduld is dus een schone zaak.

 

2. U ziet een activiteit pas verschijnen binnen het tijd- en datumkader dat u heeft ingegeven.

 

3. U heeft uw gebruikersnaam niet goed ingevuld, d.w.z.
– hoofdletters, spaties en/of enters gebruikt.
– u heeft een cijfer of letter bij het invoeren te lang vastgehouden. Dan kan er een ander karakter geplaatst worden.

 

  1. U heeft uw wachtwoord niet goed ingevuld, d.w.z.
    – hoofdletters, spaties en/of enters gebruikt.
    – u heeft een cijfer of letter bij het invoeren te lang vastgehouden. Dan kan er een ander karakter geplaatst worden.

 

  1. U heeft uw WiFi niet goed ingevuld, d.w.z.
    – u heeft een cijfer of letter bij het invoeren te lang vastgehouden. Dan kan er een ander karakter geplaatst worden.
    – zet ter controle “wachtwoord weergeven” aan. U ziet dan wat u ingevuld heeft.

 

  1. Druk uiteindelijk 2x op de testknop. U moet dan zien: “Gebruikersnaam en/of wachtwoord is geldig”
    – wordt er “Gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet geldig” weergegeven, dan heeft u éen van de 3 bovenstaande niet goed ingegeven.

 

  1. Als u er van overtuigd bent dat u alles goed heeft ingevuld en u ziet nog steeds geen boodschap op uw DayClock verschijnen dan is onderstaand een goede controle om te kijken of het probleem tòch bij uw WiFi zit.
    – neem een smartphone met een Hotspot functie en doe dan het volgende.
    – zet de hotspot aan en noteer het betreffende hotspotnummer.
    – zoek nu op de DayClock onder WiFi naar uw hotspotnaam en selecter deze.
    – neem uw hotspot accountnummer over op uw DayClock en bewaar.
    – Indien uw activiteit nu na maximaal 1 minuut zichtbaar wordt, ligt het dus tòch aan uw WiFi.

 

  1. Zet uw hotspot na deze test weer uit!
Onderstaand een aantal voorbeelden m.b.t. de “Geluid” en de “Spraak” functie.
Let op: een geluid en een spraak beide toevoegen geeft … spraakverwarring!
 
De “Geluid” functie”
Voorbeeld van een instelling waarbij na 1 seconde (na de start van een activiteit) een “geluid” 1 maal klinkt.
– Interval (seconden) 1
– Aantal herhalingen 1
 
Voorbeeld van een instelling waarbij na 1 seconde (na de start van een activiteit) een “geluid” 4 maal achter elkaar klinkt.
– Interval (seconden) 1
– Aantal herhalingen 4
 
 
 
De “Spraak” functie”
Voorbeeld van een instelling waarbij na 1 seconde (na de start van een activiteit) een “tekst” 1 maal uitgesproken wordt.
– Interval (seconden) 1
– Aantal herhalingen 1
Voorbeeld van een instelling waarbij na 10 seconden (na de start van een activiteit) een “tekst” 4 maal uitgesproken wordt (met een interval van 10 seconden)
– Interval (seconden) 10
– Aantal herhalingen 4
Via een éénmalige registratie wordt elk jaar op de juiste dag een door u gekozen felicitatieregel op de DayClock getoond.
Hoe werkt het?
 
– Log met uw gebruikersnaam en wachtwoord in op de DayClock Agenda.
– Selecteer vervolgens op de linker zwarte kantlijn “VERJAARDAGEN”.
– Selecteer “NIEUW” en vul onder “Naam” de naam van de jarige in.
– Vul daarna onder “Felicitatie” uw felicitatie tekst in.
– Vul ook onder “Geboortedatum” de betreffende datum in.
– Kies voor “BEWAREN”
– De zojuist ingevoerde verjaardag staat nu in de lijst “VERJAARDAGEN”.
– U kunt zo meerdere personen aan de lijst “VERJAARDAGEN” toevoegen.
– De verjaardagen worden alleen in de “verjaardagen lijst” getoond.
 

Een slechte of niet stabiele WiFi verbinding kan tot geen of foutieve weergave van agenda activiteiten leiden. Deze test is bedoeld om de WiFi verbinding op de DayClock te testen met gebruikmaking van de hotspot voorziening op een mobiele telefoon.

* Maak vooraf eerst een korte test-activiteit op uw dashboard aan.

1. Activeer de Hotspot op uw telefoon of tablet.

2. Noteer de accountnaam en wachtwoord van uw Hotspot Wifi toegang.

3. Zet de DayClock aan.

4. Veeg rechts boven in het scherm het batterij symbool (in%) naar beneden.

5. Zet de Wifi van de DayClock aan en kies het dan getoonde Hotspot netwerk van uw telefoon of tablet.

6. Neem uw genoteerde Hotspot wachtwoord over op uw DayClock en wacht tot u verbonden bent.

7. Uw test-activiteit wordt nu gesynchroniseerd met de DayClock.

8. Druk vervolgens onderaan een paar keer op “enter” tot het display weer normaal is en uw test-activiteit getoond wordt.

9. Sluit de Hotspot op uw telefoon weer af.

10. De weergave van de test-activiteit op het DayClock scherm bevestigd nu de correct ingestelde parameters op de DayClock en de samenwerking met WiFi.

Mocht u met uw gewone netwerk toch problemen ondervinden, dan dient u uw netwerk te checken. Een WiFi versterker zou een oplossing kunnen zijn.